CO ROBIMY

Witaj! Dziękujemy, że tu jesteś! Tak najczęściej zaczynają się Podcasty – z dużą wdzięcznością i współpracą z odbiorcą.

Podcasty to jeden z najciekawszych trendów światowych, może przede wszystkim dla słuchaczy.  Podcast to opowieść o spotkaniu dwóch światów: klasycznego szacunku dla tematu i słuchacza oraz elastyczności mediów digitalowych.

Pierwszy, tradycyjny świat dziennikarskiego warsztatu, z dbałością o najwyższą jakość treści i wykonania materiału, reprezentował redaktor Janusz Majka, wieloletni dziennikarz Polskiego Radia Rzeszów, który przez 40 lat pracy wprowadzał w zawód kolejne pokolenia debiutantów w profesjonalne dziennikarstwo radiowe, telewizyjne i do świata opowiadania historii, do rozmowy. 

Drugi – to świat mediów cyfrowych, dostępny dla wielu nowych twórców, to swoboda doboru treści, czasu i ujęcia dla tematu. Coraz większa biblioteka audycji, dostępność, łatwość konsumpcji i wykorzystanie medium, które nie ma praktycznie bariery wejścia.

Czynnikiem warunkującym rozwój rynku podcastowego jest tempo wymiany aut na te wyposażone w system audio z technologią Bluetooth, bo podcastów najczęściej słuchamy w samochodzie.  Radio w samochodzie Janusza Majki było zawsze. Planował wejść do świata podcastów z nastoletnim wnukiem i połączyć pasję do motoryzacji, rozmowy z nowymi bohaterami, ich cykliczność pod digitalowym szyldem oraz publikacje na jednej z trzech największych platform obecnych w Polsce. Słuchał przy tym młodzieży, swoich studentów i współpracowników z otwartymi głowami, z którymi w przeszłości zużył tony szpul taśmy i nagrał tysiące godzin audycji radiowych.

Z bogatym 40 letnim doświadczeniem radiowca podcastowo: sam byłby debiutantem.

Obecnie na rynku podcastów wszyscy eksperymentują i szukają optymalnych rozwiązań zarówno jeśli chodzi o sam produkt, jak też o modele biznesowe. Reklamodawcy zauważają ten trend i coraz chętniej wchodzą w ten rodzaj współpracy. Na pewno wyzwaniem jest waluta rozliczenia. Liczba odsłuchań jest dość oczywista, ale w podcastach liczy się przede wszystkim zaangażowanie i odwracalność, czyli lojalność słuchaczy.

W konkursie chcemy połączyć te elementy:

  • Promujemy jakość, oryginalność i kulturę przekazu różnych form dźwiękowych oraz szacunek dla słuchacza.
  • Wybieramy Podcast Roku – bez ograniczeń dotyczących tematyki, długości, cykliczności, formy
  • Łączymy profesjonalny warsztat dziennikarski z ciekawymi debiutami digitalowymi i dajemy szanse debiutującym
  • Pokazujemy nowe obszary tematyczne i modele biznesowe podcastów w Polsce
  • Wspieramy rozwój polskiego rynku podcastów.